Sunday, October 4, 2009

SAMBUTAN MALAM PENGHAYATAN KEMERDEKAAN@E 2009
UMS: Dibawakan ekseklusif oleh exco kebudayaan dan kesenian dibawah Jawatankuasa Kebajikan Mahasiswa (JAKMAS) sesi 2008/2009 sambutan malam penhayatan kemerdekaan@E 2009 yang berlangsung dari 7.00malam hingga 10.30 malam disambut dengan penuh meriahnya. Sambutan ini diadakan pada 3 oktober 2009 bertempat di anjung perdana.
Malam penghayatan kemerdekaan ini telah dirasmikan oleh Dr.Andika Aziz Husin iaitu pengetua kolej kediaman E. Kesemua felo-felo turut sama datang bagi memeriahkan lagi majlis ini. Ditambah lagi dengan kehadiran warga mahasiswa dan mahasiswi kolej E maka sambutan kemerdekaan kali ini membawa satu kejayaan.
Sambutan kemerdekaan kali ini berlandaskan slogan yang telah diperkenalkan oleh Perdana Menteri kita pada masa ini iaitu ‘rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan’ dan bertemakan konsep tahun 1957. Semua yang menghadiri acara ini dikehendaki memakai pakaian baju kebangsaan yang telah ditetapkan agar ia dapat memeriahkan lagi acara tersebut.
Pelbagai acara menarik yang dapat disaksikan oleh semua penonton pada masa itu antaranya ialah persembahan 1 malaysia, nyanyian patriotik dan putera & puteri kemerdekaan. Ternyata susunan acara ini telah menarik perhatian penonton sehingga mereka menontonnya hingga majlis ini selesai.

No comments:

Post a Comment